Som týraná au-pair

Keď sme mali ísť na pláž prvykrát, veľmi som sa tešila. Svitala mi nádej, že víkendové dopoludnie nestrávim behaním po záhrade chytaním chrobákov a hraním sa na tigricu, ktorá na chrbte nosí svoje mláďaťko. Túto hru by som mala zatrhnúť, v prírode sa podobný jav nevyskytuje. Keď už, tak by sme sa mali hrať na opice. Na pláži sme mali stráviť dve hodiny, o desiatej nás tam hodila na svojom miniatúrnom renaulte žabej farby teta Sissi. Moje nadšenie však čoskoro opadlo...

Všetci si o nej myslia, že je to anjel. Ja pravdu poznám

Léa odmietla vstúpiť do vody. Zdala sa jej studená. Mali sme so sebou obrovskú tašku plnú hračiek, spravíme hrad z piesku, alebo čosi podobné pomyslela som si. Po chvíli vysvitlo, že najlepšia zábava je ohadzovať svoju au-pairku bahnom, poliať jej uterák vodou, následne po ňom pochodiť piesočnými nohami a v prípade akýchkoľvek prejavov ignoru zo strany au-pairky si vydobyť jej pozornosť vrieskaním na celú pláž. Našťastie, všetci vedia komu patrí dieťa a ja som len úbohé dievča na stráženie z východnej Európy. 

Utrpenie na pláži č. 2


Nedeľné dopoludnie, prázdniny začali, Léa je doma častejšie, lezieme si na nervy. Je zo mňa nervózna, lebo jej nerozumiem, ja som nervózna, že ona nerozumie mne. Teploty stúpajú, voda v jazere pomaly vrie, reštaurácia je vybookovaná. Cez víkendy je nátresk najväčší, potrebujú sa nás zbaviť, aby Léa nebehala so svojou krabičkou plnou mŕtvych chrobákov do kuchyne, alebo horšie pomedzi hostí. Sissi štartuje žabacie auto. Ideme na pláž, ja mám stres.

Dnes pre zmenu čas beží rýchlo, voda je teplá, nemôžem sa ísť ani osušiť.  Léi sa veľmi páči náš nový spôsob plávania v hlbokej vode. Ja plávam, Léa sa ma drží za vrkoč a nadnášajú ju jej nafukovacie svaly.  Tú rýchlosť a adrenalín si doslova užíva. Dvaja plavčíci na mňa ľútostivo hľadia. Zachraňujú ma rybičky. Léa jednu zbadala, utiekla ju chytať do malej vody, konečne si môžem vydýchnuť. Prihovára sa mi pani, ktorá sa obďaleč kúpe s dcérou, že odkiaľ pochádzam. Po krátkom rozhovore vysvitlo, že pochádza z Austrálie, precestovala celý svet, pozná aj Bratislavu a v Tatrách, kde bola na dovolenke sa jej veľmi páčilo.

O dvanástej má prísť Sissi, musíme sa ponáhľať. Ideme k nej na obed. Vonku je strašne horúco, počas poludňajšieho slnka máme povolené ostať dnu a pozerať rozprávky. Sissi vyťahuje portské. Tečú mi slinky a špeciálne sa teším na jej geniálne jahodové a malinové tortičky s bielou čokoládou. Sissi je totiž TÁ pečúca teta, ktorú má takmer každá rodina a jedine Sissi vie, ako sa robia niektoré domáce koláče (ktoré všetci milujú, ale do gurmánskej reštaurácie nepatria).

Popoludní tradične ležím hore bruškom, nevládzem sa pohnúť, prejedla som sa. V telke čumím na Sagana, ktorý bojuje v Tour, propaguje moju vlasť a ja tu nemusím každému vysvetľovať odkiaľ som. Diki Peťo, si náš chlapec.

Nemám právo na vlastnú obuv

Domovská pláž

Ďalší spôsob, ako Léu zabaviť je dať jej foťák. Nech sa zabáva

Labels: , , , ,